Här är juryn för Swedish Content Awards 2017

Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing. Nu är årets jury tillsatt och juryarbetet leds av Sara Rosengren som nyligen utsetts till professor i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm.

Swedish Content Awards lyfter fram inspirerande och framgångsrik content marketing. Årets jury är sammansatt av tolv starka namn med ett brett kunnande inom kommunikation.

Juryn för Swedish Content Awards 2017:
Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan i Stockholm (juryns ordförande)
Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk
Pia Grahn, vd, Regi Research & Strategi
Johan Lopes Helgesson, Senior Solution Consulting Manager, Adobe
Redwaan Hossain, Digital Manager, adidas
Olle Lidbom, kommunikationschef, Norstedts och Rabén & Sjögren
Caroline Rudbeck, kommunikationschef Dustin Group
Mats Rönne, rådgivare inom marknadsföring
Ulf Hermansson Samell, marknadschef/chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
Johan Såthe, chefredaktör och ansvarig utgivare, Resumé
Josephine Wallin, Senior Art Director, King
Sofia Wingren, vd, Hyper Island

Swedish Content Awards arrangeras av Swedish Content Agencies och delar ut priser i 20 olika kategorier. 13 av kategorierna är uppdelade efter bransch, 4 kategorier belönar det redaktionella hantverket och 3 kategorier belönar ”Bästa B2B”, ”Bästa B2C” och ”Bästa internkommunikation”. Sista dag att anmäla tävlingsbidrag är den 31 mars. Tävlingen avgörs med gala och prisutdelning den 31 maj 2017 på Berns i Stockholm.

Läs mer om juryn och om tävlingen på swedishcontentawards.com