Swedish Content söker ny vd

Swedish Content Agencies är branschorganisationen inom content marketing som agerar kunskapsnav för svenska kommunikationsköpare samt skapar affärsnytta och gemenskap för våra medlemsföretag. Nu söker vi en ny VD som kan anta utmaningen att realisera vår nya strategi.

 

Swedish Content Agencies (SWCA) befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Under den senaste tiden har vi tagit fram vår nya strategi och vi är igång med att realisera den. Vi utmanar, ifrågasätter och diskuterar framtidens marknads- och kommunikationsfrågor. Vi delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter inom content marketing och vi skapar mötesplatser för både våra medlemsföretag och kommunikationsköpare.

 

Rollen som VD

Som VD på SWCA har du uppdraget att skapa respekt, förståelse och efterfrågan för content marketing och att göra SWCA till en attraktiv branschorganisation. Din uppgift är bland annat att värva nya och behålla befintliga medlemsföretag, samt att anordna events, seminarier, tävlingar och aktiviteter som gör SWCA till en mötesplats för kommunikationsköpare och medlemmar. Du har det övergripande ansvaret för att den dagliga verksamheten fungerar, ständigt förbättras och effektiviseras. Du ansvarar för att hålla budgeterade kostnader och intäktsmål.

 

Övergripande arbetsuppgifter

  • Ansvarig för att driva medlemsrekryteringen till SWCA genom att utveckla föreningens erbjudande och partnerskap.
  • Förbättra och utveckla kommunikationen i organisationens egna kanaler. Du förstår vad som krävs för att bli the-place-to-go inom content marketing och producerar själv innehåll för kanaler inom ramen för vår strategi.
  • Driva ett aktivt marknadsförings- och PR-arbete för föreningen: föreläsa, skriva debattartiklar, delta i paneldebatter, ställa upp i intervjuer, initiera undersökningar etc.
  • Arrangera, projektleda och genomföra event, seminarier, resor och annat som bidrar till gemenskap och affärsnytta för medlemsföretagen.
  • Sköta daglig administration såsom att besvara eventuella frågor från medlemmar och potentiella köpare, fakturering med mera.
  • Sammanställa rapportering till styrelsen med information kring pågående arbete.

Vem är du?

Du brinner för kommunikation och content marketing i synnerhet. Du har koll på branschen och är en skicklig skribent och en duktig kommunikatör. Vi ser att du har arbetat några år inom kommunikationsbranschen och önskvärt är att du har relevant utbildning inom journalistik och/eller marknadsföring. Du behärskar sociala kanaler och har en inneboende nyfikenhet att testa nya plattformar och format. Som VD så kommer du på idéerna och får även realisera dem. Du har ett brett nätverk och förmågan att skapa goda relationer såväl till våra befintliga och potentiella medlemsföretag som till kunder, parters och media. Du tycker att det är kul med försäljning och du har ett gott sinne för affärer, ekonomi, struktur och processer. Vi ser gärna att du har vana att projektleda allt från små till stora event och du har god erfarenhet av budgetering, fakturering och rapportering.

 

Vi erbjuder

Med SWCA:s framtida resa erbjuder vi stora möjligheter att utveckla organisationens varumärke och content marketing-branschen i Sverige, samt kopplingen till vårt internationella nätverk. Rollen innefattar varierande arbetsuppgifter, och du har chans att påverka hur den ska utvecklas. Som VD är du den enda operativa i det dagliga arbetet i föreningen, men jobbet innebär nätverkande och interaktion med både externa parter och våra medlemsföretag. Tjänsten är på heltid och som VD rapporterar du till styrelsen för organisationen.

 

Ansökan

Välkommen att maila en kort personlig presentation tillsammans med ditt CV till: rekrytering@swedishcontent.se Rekryteringen är pågående och vi intervjuar kandidater löpande. Har du frågor kring uppdraget så kan du kontakta styrelseordförande Maria Westman, mobil 0708-720297.

 

Om Swedish Content Agencies
Swedish Content Agencies är en branschorganisation inom en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn, content marketing. Våra medlemsföretag jobbar med strategiska tjänster, produktion och distribution av content marketing. Föreningen har funnits sedan 1999 och har ett trettiotal medlemsföretag. Vi främjar utvecklingen av kommunikationsområdet content marketing och vi arrangerar bland annat Swedish Content Awards och Content Day. Organisationen har sitt kontor i Gamla Stan, Stockholm.

Ladda hem denna annons som pdf.