BREAK A STORY COMMUNICATION

Företagets egen presentation:

Break a Story har tagit med sig ett gediget journalistiskt kunnande in i den digitala eran. Företaget, som har producerat redaktionellt innehåll av högsta kvalitet sedan 1989, erbjuder strategisk och praktisk redaktionell kommunikation i såväl tryckta som digitala kanaler: kundtidningar, nyhetsbrev, webbinnehåll, bloggar, innehåll till sociala medier, film, årsredovisningar och mycket annat.

Break a Story är en kommunikationsbyrå med redaktionell spets, och vi sköter ofta hela produktionen, från det strategiska arbetet och utvecklandet av olika plattformar till konkret idéarbete och produktion av text, bild, film och formgivning.

Bland våra kunder finner du bland andra: Svenska Mässan, Rasta, Solar, SCR Svensk Camping, Svenska Tandsköterskeförbundet, Hags, Total Nordic, Volkswagen och Hornbach.

Göteborg 2014.08.29. Håkan Linger och Dan Wallander på Break a Story Communication. Foto: Niklas Maupoix

Håkan Linger och Dan Wallander på Break a Story Communication. Foto: Niklas Maupoix

Kontakt

Dan Wallander Telefon: 031-708 66 91 Mobil: 0708-28 16 22

Break a Story Communication

Mässans gata 14 412 51 GöTEBORG www.breakastory.se
Bokmässan – kommunikation i både print och på webb

Bokmässan – kommunikation i både print och på webb

Bokmässan tillhör ett av Sveriges ledande kulturevenemang och lockar varje år cirka 100 000 besökare till Svenska Mässan i Göteborg. Två viktiga kanaler för att marknadsföra evenemanget och samtidigt presentera innehållet på mässan är seminarieprogrammet i tryckt och digital form och den tryckta mässtidningen. Både produkterna har ett starkt genomslag i respektive målgrupp och hela 71 procent av besökarna läser mässtidningen.
Som komplement till seminarieprogrammet produceras också två digitala utskick, som riktar sig till mässans huvudmålgrupper: lärare och biblioteksansvariga.
Break a Story producerar även tryckt kommunikation som distribueras under mässan. ”Seminarieguiden” hjälper besökarna att hitta rätt seminarielokal och ”Mässkartan” är en karta över mässområdet med bland annat alla utställare, scener och restauranger.

Svenska Tandsköterskeförbundet – helhetskoncept

Svenska Tandsköterskeförbundet – helhetskoncept

För Svenska Tandsköterskeförbundet, som samlar tandsköterskor inom såväl privat som offentlig regi, har vi ett helhetsansvar för kommunikationen. Medlemsmagasinet som kommer ut med fyra nummer per år är förbundets viktigaste kanal för att informera och att bygga en gemenskap mellan medlemmarna. Den har också blivit en viktig röst i samhällsdebatten, med fokus på tandvård och tandsköterskans situation.
Dessutom har vi skapat och underhåller förbundets webbsida, samt producerar sex digitala nyhetsbrev per år.

Lansering av nytt världspatent

Lansering av nytt världspatent

GPBM Nordic är, via sitt varumärke Houseguard, nordisk marknadsledare inom brandsläckare. Genom ett nytt världspatent är man nu först med att introducera en helt ny typ av brandsläckare som kan släcka bränder i litiumbatterier, vilket traditionella släckare inte klarar.
Tillsammans med Break a Story beslutade uppdragsgivaren sig för att i första hand lansera den nya produkten genom riktade PR-aktiviteter. En tydlig mediestrategi och pressaktiviteter till utvald press och influensers har skapat bra publicitet och stor uppmärksamhet inom de prioriterade målgrupperna.