Content Innovation

Företagets egen presentation:

Kreativa, digitala och nyfikna designjunkies med fokus på mätbara resultat.

Hos oss hittar du bred kompetens i form av digitala marknadsförare, strateger, journalister, idésprutor och flerfaldigt prisbelönta formgivare. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp kring er kommunikation och skapar innehåll av högsta kvalité. Vi kombinerar tjänsterna hos en contentbyrå med expertisen hos en digital byrå när vi skapar övergripande strategier och genomtänkt content marketing för allt från kommersiella tidningar och kundmagasin, nyhetsbrev och sociala medier till podcast och video.

 

Ps. Om du vill se exempel från några av våra prisbelönta formgivare och magasin – spana in Modern Psykologi, Modern Filosofi och Medicinsk Vetenskap i tidningshyllan.

 

Kontakt

Andreas Leijon Mobil: 070 160 66 60 leijon@ci.se

Content Innovation Sweden AB

Östgötagatan 12 116 25 Stockholm 070 160 66 60 hej@ci.se ci.se
Norrlands guld

Norrlands guld

För Norrlands Gulds sociala medier har vi utvecklat ett koncept som gjort stor succé. Det innehåll vi producerar har flera gånger placerat varumärket som bäst i Sverige baserat på engagemang på Facebook (enligt socialbakers.com). Konceptet går att applicera på flera olika kampanjer och under fotbolls-EM 2016 fick vårt innehåll för Norrlands guld så stor framgång att vi nominerades i The International Content Marketing Awards – den tuffaste branschtävlingen i världen.

Electrolux

Electrolux

Sedan 2015 har vi på Content Innovation hjälpt Electrolux att stärka sin digitala redaktionella närvaro med syftet att bredda målgruppen, få nya följare i sociala medier och driva trafik till sajten. För att lyckas med detta har vi tagit fram en stark redaktionell idé som kommuniceras i egna och köpta kanaler, vilket innebär såväl långsiktig redaktionell planering som daglig publicering i sociala medier. Med Electrolux globala kommunikationsplan som utgångspunkt producerar vi innehåll: text, bild och video som konverterar. Resultatet av vårt arbete med att bredda Electrolux målgrupp har varit mycket framgångsrikt vilket gjort att vi nu fått förtroendet att även skapa innehåll för den nordiska marknaden.

Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen

För Naturskyddsföreningen har vi utvecklat en redaktionell sajt för medlemstidningen Sveriges Natur och gett den tryckta tidningen ett nytt redaktionellt koncept. Detta för att maximera spridningen av det redaktionella innehållet och på sikt öka Naturskyddsföreningens medlemsantal. För att stärka den digitala närvaron kompletterades insatserna med en spridningsstrategi för Sveriges Naturs övriga kanaler i form av nyhetsbrev, Facebook, Twitter och Instagram. Vi har även utvecklat designen för Sveriges Naturs digitala nyhetsbrev och producerar filmer som hjälper till att öka spridningen i sociala medier.