Flowbox

Företagets egen presentation:

Flowbox är en SaaS platform för företag som arbetar med visuell content marketing och e-handel. Vi hjälper varumärken att hitta, plocka och använda content från sociala medier i sin marknadsföring och e-shop.

Vi skapar möjligheten att använda förtjänat (användargenererat), köpt eller eget innehåll från flertalet sociala medier som t ex Instagram, Facebook och LinkedIn. Användargenererat innehåll konverterar mer, ökar engagemanget och driver försäljning. Flowbox effektiviserar och automatiserar arbetet med sociala medier och användargenererat innehåll samt låter företag spara tid och pengar genom att använda innehåll som redan finns, skapat av deras kunder.

Med det innehåll du samlar in kan du sedan skapa köpbara bildflöden. Använd sedan dessa bildflöden för att inspirera och ge nya kunder ett enklare sätt att hitta nya produkter. Du publicerar enkelt bildflödena på din hemsida, i dina nyhetsbrev, i din webbshop, på skärmar i butik eller på en kampanj- eller tävlingssida. Ja, du kan lägga det överallt där du kan lägga en URL-adress eller en inbäddad kod.

Användargenererat innehåll (UGC) är allt innehåll som skapas av obetalda konsumenter eller fans, som t.ex. ett inlägg i sociala medier. Styrkan med denna typ av innehåll ligger i dess äkthet; Det är innehåll som speglar personligt uttryck och som visar vad andra konsumenter egentligen tycker om ditt varumärke. Dina kunders positiva berättelser skapar ett inspirerande och starkt varumärke som lockar nya kunder. Låt andra berätta om ditt varumärke genom att använda användargenererat innehåll i din e-handelsmiljö och i din marknadsföring. 

Hylla dina engagerade kunder! En glad kund som visar upp din produkt är den bästa recensionen du någonsin kommer att få.

Kontakt

Frida Franchell Mobil: 0707757012 frida.franchell@getflowbox.com

Flowbox AB

Riddargatan 17 D 114 57 Stockholm
Grundat: 2016 Antal anställda: 18

Indiska

Varumärket Indiskas utmaning var att de behövde ett sätt att spara tid på att hitta och skapa content. De ville engagera sina kunder och ville ta tillvara på allt content som fanns kring deras varumärke i sociala medier.

Flowbox hjälpte Indiska att skapa ett flöde på startsidan som återspeglade deras egna Instagram-konto, ett UGC-flöde på produktsidor som visar nöjda kunders egna bilder på produkterna, en shoppable Instagram, en inspirerande UGC-landningssida på webben. De använde även Flowbox som verktyg för att be content-skaparna om rättigheter.

I detta Case fick varumärket sin avkastning på bara en månad med Flowbox. Beloppet som investerades i Flowbox Platform var det extra belopp som de sålde för på endast 30 dagar. Med Flowbox får varumärken snabbt sin ROI.

Morakniv

Morakniv behövde en strategi för att engagera kvinnliga äventyrare och skapa buzz kring deras varumärke. De ville involvera sina kunder och bygga en tvåvägskommunikation med dem. De behövde även ett lätt sätt att samla in, be om rättigheter och återpublicera deras kunders content.

Tillsammans med Flowbox skapade de en kampanj med hashtagen #kvinnligaäventyrare och fick över 900 UGC-bilder från fans på bara 30 dagar! Kampanjen nominerades till Influencer-priset och till Sveriges Publiceringspris i kategorin "e-handel".

Morakniv använde Flowbox för att samla in bilder och återpublicera dem i form av UGC-flöde på deras startsida med bilder på deras knivar, UGC-flöde på kampanjsida med #KvinnligaÄventyrare, Instagram-shop

På endast 6 månader med Flowbox kampanjen Morakniv resultatet: 14,18% CTR (Click-Through Rate), 224 337 unika besökare, 33 068 visningar samt 4 844 CTA-klick.