Make Your Mark

Företagets egen presentation:

Make Your Mark utmanar traditionell reklam och information. Vi jobbar med content marketing som ett sätt att påverka attityder, bygga lojalitet och nå bästa möjliga effekt. Med hjälp av redaktionell kommunikation – i digitala medier och print – fördjupar, förtydligar och förstärker vi bilden av ett varumärke och leder målgruppen under köpresan. I alla uppdrag sätter vi upp mål och mäter genomslaget för att förvissa oss om att vi når de resultat och konverteringar vi föresatt oss att åstadkomma.

Make Your Mark grundades 2006, har i dag cirka 35 anställda samt ett stort nätverk av frilansande medarbetare. Bolaget ägs sedan 2014 av Aller media. Make Your Mark har flera gånger mottagit priser, som till exempel i Guldbladet, Svenska Designpriset och Content Marketing Awards i London.

Kontakt

Anders Ingårda, vd Mobil: 08-57 80 15 32 anders.ingarda@makeyourmark.se

Make Your Mark

Sturegatan 32 114 36 Stockholm 08-5780 1000 info@makeyourmark.se makeyourmark.se
Grundat: 2006 Antal anställda: cirka 35
Nordiska Kompaniet

Nordiska Kompaniet

NK:s traditionella kundmagasin NK Stil har sedan 2013, då Make Your
Mark fick uppdraget, utvecklats till ett 360-koncept. Magasinet har
successivt ynglat av sig i nischade systertitlar som Stil Hem, Stil Man
och Stil Skönhet. Make Your Mark sköter numera också den digital
kommunikationen. Vi gör dessutom en floorguide på engelska som
delas ut på varuhusgolven och hotell. Och vårt redaktionella innehåll
lever vidare på vepor och i butiksmaterial.

Villaägaren

Villaägaren

Fem gånger om året når Villaägaren, Villaägarnas Riksförbunds tidning, drygt 300 000 hushåll över hela Sverige. Här finns medlemmar från pensionärer på landsbygden till 25-åringar i Stockholms villaförorter. Idag har Villaägaren över en miljon läsare. Denna otroliga räckvidd
betyder att Villaägaren i snitt har tre läsare per exemplar. Siffrorna är unika för en medlemstidning. Förutom tidning producerar Make Your Mark filmer och appar.

Karolinska Universitetssjukhuset

Karolinska Universitetssjukhuset

Steget från papper till webb har gett Karolinska Universitetssjukhuset en
mer snabbfotad bevakning. På sajten, K-Magasin, finns ett bloggflöde
för aktuella nyheter eller gästskribenter, och via sociala medier får
artiklarna allt större spridning. Sedan 2014 gör vi dessutom en egen
podcast som tar magasinet ännu närmare läsarna. I varje avsnitt
fördjupar vi oss i ett specifikt tema ihop med ledande forskare på
området. Make Your Mark producerar även rörlig kommunikation inom
uppdraget.