OTW

Företagets egen presentation:

OTW är Nordens mest prisbelönta contentbyrå och erbjuder tjänster inom redaktionell strategi, produktion och utveckling av kommunikation för interna och externa målgrupper. Inom OTW produceras löpande varje år drygt 50 tidningstitlar, flera tusen timmar television och en mängd digital media, framför allt inom webb och webb-tv, men även i form av mobila appar och konsulttjänster inom sociala medier.

Vår affärsidé är enkel: OTW hjälper kunder att utveckla sina egna medier så att de tillsammans och var för sig ger största möjliga effekt. Vi sätter kundens affär i centrum och är vana att anpassa oss efter förändrade kundförutsättningar. Vi är noga med att bevaka att kreativitet och affärsmannaskap går hand i hand.

OTW har ett hundratal anställda medarbetare, de flesta med gedigen erfarenhet och kompetens av redaktionell produktion. Dessutom har vi ett brett kontaktnät av frilansare som används de gånger kompetensen eller resurserna behöver kompletteras. På OTW:s redaktion jobbar projektledare, filmproducenter, formgivare, redaktörer, journalister, webbredaktörer, redigerare, analytiker och sociala medieexperter.

 

Kontakt

Anders Rask, VD anders.rask@otw.se

OTW

Birger Jarlsgatan 61 Box 3265 103 65 Stockholm 08-50 55 62 00 info@otw.se www.otw.se
Grundat: 1996
Buffé Nordens största mattidning

Buffé Nordens största mattidning

OTW-producerade Buffé går ut till 2,3 miljoner trogna ICA-kunder varje månad. Läsarna uppskattar sin tidning, och försäljningen av varor kopplade till Buffé går upp starkt vid utgivning. Ett lyckat exempel på content marketing som lyfts fram av branschfolk och utbildningar över hela landet. Tidningens resultat är alltid starka – 70% har läst hela eller delar
av tidningen efter en vecka, och 40 % har lagat ett eller flera recept efter en vecka.

Scandinavian Traveler

Scandinavian Traveler

SAS har över 100 miljoner besök på sin webb varje år och 80 000 människor som reser med dem varje dag. Scandinavian Traveler är ett koncept som är framtaget och producerat av OTW, och som erbjuder högkvalitativt innehåll som inspirerar och ger kunskap i de kanaler som är bäst för stunden, både före, under och efter resan. En nyligen utförd undersökning visade att 50% var mer positiva gentemot SAS efter att ha läst tidningen. 63 % var mer intresserade av att köpa en resa med SAS.

Visa video

Tillsammans i kampen mot barncancer

Tillsammans i kampen mot barncancer

OTW har arbetat med Barncancerfonden sedan 2009. Vi producerar en rad olika redaktionella produkter som bidrar till organisationens mål att sprida kunskap om barncancer och att samla in pengar till forskning och stöd till drabbade. Vi producerar löpande tidningen Barn&Cancer som går till drabbade familjer och släktingar, vårdpersonal, skolpersonal, privata givare, företagsgivare och allmänheten. OTW producerar också Magazine of Hope till givare och potentiella givare, och Barncancerrapporten, en populärvetenskapligt hållen beskrivning av den pågående barncancerforskningen som Barncancerfondens insamling bidrar till.

Magazine of Hope