Varför content marketing?

Vår definition
”Content marketing är kommunikation och marknadsföring där avsändaren skapar och sprider redaktionellt innehåll som upplevs som intressant och relevant av målgruppen. Genom att erbjuda ett innehåll som mottagaren värdesätter kan avsändaren bygga sitt varumärke och inleda eller stärka relationer.”

Fördelar 
Content Marketing är ett av de mest framgångsrika sätten att marknadsföra ditt företag världen över. Nästan alla företag jobbar idag på något sätt med content marketing. Här har vi listat några av de fördelar du kan uppnå genom att  jobba med content marketing.

Öka din försäljning
Content marketing är ett kontrollerat och portabelt skyltfönster för att exponera och sälja ett företags produkter.

Behåll dina kunder
Genom att erbjuda både underhållning och information, belönar content marketing kunderna med engagerat innehåll. Samtidigt hålls kunderna uppdaterade om nya produkter och tjänster. Genom att regelbundet kommunicera med dina kunder på detta sätt, visar du även hur angelägen du är om att behålla dem.

Bygg och positionerna ditt varumärke
Content marketing passar alla företag som vill bygga eller förflytta sitt varumärke. Det är kommunikation som för ut budskap snabbt och på ett kontrollerat sätt.

Integrera olika kanaler
En stor utmaning är att skapa och distribuera innehåll över alla viktiga marknadsföringskanaler, medier – print, online, digitalt, mobilt, video och sociala medier. Effektiv content markering integrerar flera olika kanaler.

Bygg långsiktiga relationer
När kunderna tittar på content marketing för kortsiktig vinst, ligger deras verkliga mål och förhoppningar i långsiktigt engagemang. Med hjälp av regelbunden kommunikation med dina kunder, kan du successivt bygga upp en relation och öka förtroendet för ditt varumärke. Genom att skapa en dialog med dina kunder kommer du även att få feedback som kan användas för att förbättra tjänster och produkter, vilket i slutändan ger ännu nöjdare kunder.