Content Marketing Case (Göteborg): Hur förvaltar du en bra historia?

2017-10-18 17:00 - 2017-10-18 14:45
IHM Business School, Fabriksgatan 25, Gårda, Göteborg

Nästan alla företag jobbar idag på något sätt med content marketing i syfte att öka försäljningen, bygga relationer och varumärke. Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ett seminarium om en framgångsrik och prisbelönt contentsatsning för The Barn.

case-170429

 

Föreläsare: Marcus Martinsson, The Barn och Oscar Johansson, Glory Days

I oktober 2013 slog restaurangen The Barn upp portarna på Kyrkogatan 11 i Göteborg för första gången. När allt väl var på plats, med inridning från en gammal lada som grund var det dags att börja sprida ordet om The Barn, berätta om deras historia och förklara tanken bakom konceptet med hjälp engagerande innehåll. Och hur gör man det på bästa sätt? Jo, med content marketing, förstås!

The Barn har sedan starten öppnat ytterligare två enheter och även en systerkrog i form av Teaterkällaren. Även denna bygger på en historia som gästerna vill ta del av innan, under och efter sitt besök.

På Sveriges mest prestigefulla tävling i content marketing, Swedish Content Awards, belönades The Barn och Glory Days med en 2:a plats i maj 2017.

Marcus Martinsson från The Barn och Oscar Johansson på byrån Glory Days berättar sin historia.

Registrering från kl. 14.45, start kl.15 och paus för kaffe. Swedish Content Agencies och IHM hälsar dig varmt välkommen! Seminariet är kostnadsfritt.

Anmäl dig på IHM:s webbplats.