Content marketing-eftermiddag (Stockholm): 2 vassa case med BRIS och Xylem Inc.

2017-11-29 14:45 - 2017-11-29 17:00
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stockholm
 Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ett seminarium om två framgångsrika contentsatsningar. Denna gång presenteras case av BRIS och byrån Make Your Mark samt Xylem Inc. tillsammans med Spoon Publishing.

 

Case #1: Från print till global contenthub – Xylem Inc. & Spoon Publishing
Efter 50 år som tryckt tidning har Flygt pumps kundmagasin förvandlats till en global contenthub för vattenindustrin. Det har varit en lång resa, men med rätt strategi, effektiv storytelling och välplanerad distribution och uppföljning är Impeller numera en prisbelönt ledare i branschen.
Medverkande: Anna Hildell, Content Strategy Manager, Xylem Inc och Rob Hincks, Business Director, Spoon Publishing

Case #2: Anonyma filmer till en ytterst specifik målgrupp – Bris och Make Your Mark
Make Your Mark och Bris kommer att berätta om samarbetet och hur de tillsammans skapat filmer om och till ensamkommande flyktingbarn. De berättar om hur de hanterat anonymitet med stor respekt och hur de haft distributionen i åtanke redan i produktionsläget.
Medverkande: Silvia Ernhagen, kommunikationschef BRIS samt Carin Roeraade, Head of Concept and Strategy.

 

Anmälan görs på IHM:s sajt.