CONTENT MARKETING-EFTERMIDDAG (Stockholm): 2 VASSA CASE MED DAHL OCH ALLER

2017-09-07 14:45 - 2017-09-07 17:00
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stockholm

Nästan alla företag jobbar idag på något sätt med content marketing i syfte att öka försäljningen, bygga relationer och varumärke. Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ett seminarium om två framgångsrika contentsatsningar.

Case#1: Från tryckt magasin till online first
Föreläsare: Lisa Brattmyhr, Dahl och Elin Sahlström, Appelberg

Dahl har gjort det många snackar om – ställt om från tryckt magasin till online first. Och det i rekordfart. Senaste plattformen som erövrats: Pinterest som kanal för att öka varumärkeskännedom.

Lisa Brattmyhr, marknadsdirektör på Dahl och Elin Sahlström, filmchef på Appelberg berättar hur man i tätt samarbete kuppat igenom flera digitala kampanjer som banat väg för en nästa helt digital marknadskommunikation. En spännande utmaning i en bransch där katalog länge varit kung.

Case#2: Från annonser i redaktionell miljö till skräddarsydda kreativa samarbeten
Föreläsare: Make Your Mark, Aller m fl (namn utannsonseras senare)

Make Your Mark har det senaste året arbetat tätt med Aller Medias annonsavdelning och redaktioner och tillsammans har vi skapat både ekonomisk framgång, ett helt nytt sätt att arbeta på och nya erbjudanden för våra gemensamma kunder. Vi har gått från att nativeannonsering varit betraktat som ett nödvändigt ont som ingen riktigt vill ta ansvar för, till att nu ha en hel avdelning med experter från både Aller och Make Your Mark som skräddarsyr erbjudanden och levererar en helt ny upplevelse för både kunden och besökaren.

Hålltider:
Registrering från kl 14.45.
Start kl 15.00.
Paus för kaffe.
Slut kl 17.00.

Swedish Content Agencies och IHM hälsar dig varmt välkommen! Seminariet är kostnadsfritt. Seminariet är ett samarbete mellan Swedish Content och IHM Business School.

Anmälan görs på IHM:s webbplats