Content Marketing: 2 vassa case med Holmen Paper och The Barn

2017-05-04 15:00 - 2017-05-04 17:00
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stockholm

Nästan alla företag jobbar idag på något sätt med content marketing i syfte att öka försäljningen, bygga relationer och varumärke. Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ett seminarium om två framgångsrika contentsatsningar hos Holmen Paper och The Barn.

Case #1: Holmen Paper och byrån Åkesson & Curry: Så skapar content försäljning 
Föreläsare: Susanne Lockner, marknadskommunikatör, Holmen Paper och Ulrika Häggroth, strateg och affärsutvecklare, Åkesson & Curry

Mitt i den digitala revolutionen landade Holmen Paper i att ha ett internationellt redaktionellt magasin som navet i sin kommunikation. Åkesson & Curry var med från strategi och affärsutveckling till färdigt magasin. En resa som inte alltid varit lätt – men som lett till helt nya insikter och utveckling kring content i en internationell målgrupp i 53 länder.

Hör Susanne Lockner och Ulrika Häggroth berätta om den gemensamma contentresan.

Case #2: The Barn och byrån Glory Days: Hur förvaltar du en bra historia? 
Föreläsare: Marcus Martinsson, The Barn och Oscar Johansson, Glory Days

I oktober 2013 slog restaurangen The Barn upp portarna på Kyrkogatan 11 i Göteborg för första gången. När allt väl var på plats, med inridning från en gammal lada som grund var det dags att börja sprida ordet om The Barn, berätta om deras historia och förklara tanken bakom konceptet med hjälp engagerande innehåll. Och hur gör man det på bästa sätt? Jo, med content marketing, förstås!

The Barn har sedan starten öppnat ytterligare två enheter och även en systerkrog i form av Teaterkällaren. Även denna bygger på en historia som gästerna vill ta del av innan, under och efter sitt besök.

Marcus Martinsson från The Barn och Oscar Johansson på byrån Glory Days berättar sin historia.

Registrering från kl. 14.45, start kl.15 och paus för kaffe. Swedish Content Agencies och IHM hälsar dig varmt välkommen! Seminariet är kostnadsfritt.

Anmäl dig på IHM:s webbplats.