Content Marketing Case (Malmö): Från print till digitalt – att bygga en lojal publik

2017-10-19 14:45 - 2017-10-19 17:00
IHM Business School, Norra Vallgatan 102, Malmö

Nästan alla företag jobbar idag på något sätt med content marketing i syfte att öka försäljningen, bygga relationer och varumärke. Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ett seminarium om en framgångsrik contentsatsning för B2B-företaget Xylem.

Efter 50 år som tryckt tidning har Xylem Incs (tidigare Flygt pumps) kundmagasin förvandlats till en global contenthub för vattenindustrin. Det har varit en lång resa, men med rätt strategi, effektiv storytelling och välplanerad distribution och uppföljning är Impeller numera en prisbelönt ledare i branschen.

Föreläsare: Anna Hildell, Content Strategy Manager, Xylem Inc och Rob Hincks, Business Director, Spoon Publishing

Registrering från kl. 14.45, start kl.15 och paus för kaffe. Swedish Content Agencies och IHM hälsar dig varmt välkommen! Seminariet är kostnadsfritt.
Anmälan sker på IHM:s webbplats.