Medlemsseminarium (Stockholm): Så blir du kundens viktigaste partner

2017-08-30 08:00 - 2017-08-30 09:30
PP Pension, Kammakargatan 22, Stockholm

När du producerar mer och mer för kunden så spelar det ingen roll hur effektiv du är – kostnaderna kommer ändå ifrågasättas: ”Vi lägger verkligen stora pengar på det här nu, vad leder det egentligen till?”

georgson 9795

Svaret på den frågan är naturligtvis inte vad styckpriset är på enheterna eller hur bra ni jobbar ihop med kunden. Svaret är strategi – hur åstadkommer man så mycket som möjligt med de resurser man har.  Men hur ser strategierna egentligen ut, bortom att jaga räckvidd och interaktioner? Hur får vi ihop det korta och långa perspektivet och visar mätbara resultat som ligger så nära affären som möjligt? Det bästa med att kunna diskutera strategi med kunden är att det är där det egentliga partnerskapet förstärks. Contentbyrån är inte alltid det naturliga valet för strategidiskussionerna idag, men borde kanske vara det i takt med att de får allt större volym av det som företagen kommunicerar.

Den här dragningen handlar om hur man kan starta en strategidialog och argumentera för sina insatser och kanske ta det hela vägen till en systematisk och grundlig syn på kommunikationens roll i att driva affären. Den som leder oss genom morgonen är Mats Georgson på Georgson & Co.

Mats har doktorerat i marknadskommunikation vid University of Connecticut och har under de senaste tio åren dessutom varit lektor och forskare i planerad kommunikation och varumärkesstrategi vid Institutionen för Reklam och PR, (GI/IHR) Stockholms Universitet. Han är även medförfattare till en av de mest använda böckerna i akademisk undervisning i varumärkesarbete: Strategic Brand Management: a European Perspective (Kevin Lane Keller, Tony Apéria, Mats Georgson). Han har 25 års erfarenhet av att arbeta med affärs- och varumärkesstrategi – som beställare, konsult och utbildare. Praktiska erfarenheter kommer både från kundsidan och konsultsidan, bland annat som Global Brand Director för Sony Ericsson. Under sin tid på Ericsson ansvarade han för varumärkesprojektet Bluetooth samt Sony Ericssons varumärkesstrategi. Han har också arbetat för olika konsultbyråer i Sverige och USA. Sedan tolv år tillbaka driver han Georgson & Co med uppdragsgivare från börsens storbolag till mindre entreprenörsdrivna företag. 

Seminariet hålls hos Swedish Contents sponsor PP Pension som erbjuder pensionslösningar, bara för personer verksamma i mediebranschen.

Hålltider:
Frukost serveras klockan 8.00-8.30.
Seminariet pågår klockan 8.30-9.30.

Anmälan:
Anmäl dig och kollegorna senast den 25 augusti till elisabeth@swedishcontent.se
Kostnadsfritt och exklusivt för medlemmar i Swedish Content. ”No show” utan avbokning debiteras med 250 kr exkl moms. Observera att antalet deltagare är begränsat.

Varmt välkommen önskar Swedish Content och PP Pension!