Alex och Sigge leder Guldbladet

Alex Schulman och Sigge Eklund blir kvällens konferencierpar när den 15:e upplagan av Guldbladet äger rum på Nalen i Stockholm den 28 maj.
Tävlingen arrangeras av Swedish Content Agencies och belönar de bästa produktionerna inom content marketing.

alexsigge
Guldbladet lyfter fram inspirerande och framgångsrik content marketing, oavsett om det handlar om exempelvis webb-tv, appar, podcasts, årsredovisningar eller tryckta kundtidningar.

– Vi är glada över att Alex och Sigge, som själva har så stor erfarenhet av medie- och kommunikationsbranschen, ska leda galan. De förstår både affären och underhållningsvärdet av riktigt bra content marketing, säger Elisabeth Thörnsten, vd för Swedish Content Agencies.

Alex Schulman blev mer eller mindre ökänd över en natt när han började blogga 2007. Efter att ha fått kicken från flera medieföretag skrev han romanen ”Skynda att älska” om sin far, som blev hyllad både av kritikerna och en försäljningsframgång. Han medverkar varje vecka i Mix Megapols morgonshow ”Äntligen Morgon”.

Sigge Eklund fick sitt genombrott som författare med självbiografiska ”Det är 1988 och har precis börjat snöa”. Han är även medgrundare till bokförlaget Vulkan och har arbetat som programledare och producent i tv-branschen, primärt med Filip och Fredrik, vars podcast han också producerade.

Alex och Sigge träffades första gången på en middag 2009 och där föddes idén att göra något tillsammans. Resultatet blev podcasten ”Alex och Sigge” som varje vecka når ut till 500 000 svenskar. De är även vana vid att stå på scenen tillsammans, just nu i föreställningen ”Meningen med livet” på Cirkus i Stockholm.

Guldbladet delar ut priser i 15 olika kategorier, bland annat ”Bästa kundtidning”, ”Bästa formgivning” och ”Bästa webbkommunikation”. För andra gången kommer även hederspriset ”Bästa Contentköpare” att delas ut.

För mer information och ytterligare pressbilder kontakta:
Elisabeth Thörnsten, vd, Swedish Content Agencies
0708-34 66 30, elisabeth@swedishcontent.se
swedishcontent.se, guldbladet.se

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen producerar kommunikation i tryckta och digitala medier, exempelvis kundtidningar, webb-tv och webbplatser. Swedish Content Agencies är arrangörer av Guldbladet och Content