Elisabeth Thörnsten lämnar som vd för Swedish Content Agencies

Pressmeddelande

Elisabeth Thörnsten lämnar posten som vd för Swedish Content Agencies, en tjänst som hon har haft sedan 2012. Hon blir dock kvar tills ny vd har utsetts.

Swedish Content Agencies har funnits sedan 1999 men under nuvarande namn sedan 2012. Föreningen organiserade inledningsvis byråer som producerade kundtidningar. I dag är Swedish Content Agencies branschens organisation för de byråer som jobbar med all typ av content marketing – oavsett publiceringsplattform.

– Relevant och engagerande innehåll genom redaktionella metoder är en marknad på stark tillväxt. Jag har under min tid som vd arbetat för att synliggöra medlemsföretagen och visa på fördelarna och effekterna av att jobba med content marketing. Jag har även jobbat för att branschen ska känna att de är just en bransch av kollegor, det vill säga mer än bara konkurrenter. Efter en mycket spännande och rolig tid är det dock dags för mig att gå vidare och lämna över till någon annan, säger Elisabeth Thörnsten.

Styrelseordförande Maria Westman:
– Elisabeth Thörnsten har jobbat med föreningen under en expansiv tid när också den digitala transformationen har pågått. Hon slutar efter ett väl genomfört och förankrat strategiarbete liksom en fantastisk gala och prisutdelning för Swedish Content Awards på Berns nu i maj. Vi har idag 33 medlemsföretag, vilket är fler än någonsin tidigare och är glada för den tid vi har haft Elisabeth i föreningen. Vi kommer efter sommaren att inleda rekryteringen av en ny vd. Elisabeth är kvar som vd till dess att hennes efterträdare är på plats.

För mer information kontakta:
Elisabeth Thörnsten, avgående vd
Telefon 0708-34 66 30, elisabeth@swedishcontent.se
Maria Westman, styrelseordförande
Telefon 0708-72 02 97, maria.westman@chimneygroup.com

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen jobbar med strategi och produktion av content marketing i tryckta och digitala medier. Swedish Content Agencies är arrangör av bland annat Swedish Content Awards och Content Day.