Guldbladet blir Swedish Content Awards

Tävlingen Guldbladet byter namn till Swedish Content Awards. Dessutom görs kategoriindelningen om och tävlingen öppnar upp även för andra länder att delta.

Tävlingen Guldbladet som arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies har funnits i 16 år. Nu byter tävlingen namn till Swedish Content Awards.

I samband med detta görs också hela kategoriindelningen om:

  • LÖSNING OCH EFFEKT: 13 kategorier fördelade på bransch.
  • HANTVERK: 4 kategorier belönar hantverket.
  • OVER ALL: 3 kategorier belönar Bästa internkommunikation, Bästa b2b och Bästa b2c.

– Vi gör förflyttningen för att sätta affärsnyttan i fokus. Det är kundens önskade och uppnådda resultat som räknas samt rätt lösning för rätt kund, vilket blir ännu tydligare med den nya kategoriindelningen. I fyra kategorier hyllas även det hantverk som branschen är så stolt över, säger Elisabeth Thörnsten, vd för Swedish Content Agencies.

Juryn för Swedish Content Awards 2016:

  • Johan Lopes Helgesson, Adobe Systems Nordic
  • Lottie Knutson Styrelseproffs och författare
  • Olle Lidbom, kommunikationschef Norstedts Förlagsgrupp
  • Maria Olin, rektor Medieinstitutet
  • Sara Rosengren, docent marknadsföring, Handelshögskolan Stockholm (juryns ordförande)
  • Caroline Rudbeck Head of Group Communication, Dustin
  • Johan Såthe, chefredaktör Resumé
  • Johan Östlund NoA Client Lead/partner, Åkestam Holst

Juryns ordförande Sara Rosengren, docent i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm, säger:
– Den nya indelningen gör det möjligt att lyfta fram fler innovativa contentlösningar. Därmed kan tävlingen bidra till en mer komplett och mer uppdaterad bild av content marketings många möjligheter. Till syvende och sist handlar det om att skapa kommunikation som erbjuder ett mottagarvärde samtidigt som den skapar affärsnytta, men det finns en rad olika sätt att göra det på.

För mer information kontakta:

Elisabeth Thörnsten, vd
0708-34 66 30, elisabeth@swedishcontent.se
swedishcontentawards.com

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen producerar content marketing i tryckta och digitala medier, exempelvis kundtidningar, webb-tv och webbplatser. Swedish Content Agencies är arrangörer av Swedish Content Awards och Content Day.