Här är alla vinnarna i Swedish Content Awards

Swedish Content Agencies årliga tävling, Swedish Content Awards (tidigare Guldbladet), som premierar de bästa produktionerna inom content marketing, höll ikväll sin prisutdelning på Berns i Stockholm. Här är alla vinnarna.

Inför årets tävling har tävlingen genomgått ett omfattande utvecklingsarbete. Bland annat har kategorierna gjorts om och i flertalet av kategorierna har fokus flyttats från kanal till kundanpassad lösning och effekt. Tävlingen har även öppnat upp för bidrag från andra länder än Sverige.

217 bidrag kom in till årets tävling och bland dem valde juryn ut 79 bidrag i 19 olika kategorier.

Vinnarna i varje kategori mottar ett diplom samt, nytt för i år, en statyett i glas, unikt designad för Swedish Content Awards av Torstensson Art & Design.

Under galan mottog även MindVision ett nyinstiftat hederspris som belönar Bästa branschgärning/Best Industry Achievement för arbete som höjt kvalitén och drivit utvecklingen framåt inom området content marketing på den svenska eller nordiska marknaden. Till skillnad från övriga pristagare i Swedish Content Awards så utses vinnaren av detta pris utses av Swedish Contents styrelse. MindVision mottog priset för sin konferens Super Content Marketing.

 

Swedish Content Awards jury 2016:
Sara Rosengren, Docent marknadsföring, Handelshögskolan (juryns ordförande)
Pia Klamming, konsult
Lottie Knutson, styrelseproffs och författare
Olle Lidbom, kommunikationschef Norstedts förlagsgrupp
Johan Lopes Helgesson, Adobe Systems Nordic
Maria Olin, rektor Medieinstitutet
Caroline Rudbeck, Head of Group Communication, Dustin
Johan Såthe, chefredaktör Resumé
Johan Östlund, NoA Client Lead/Partner, Åkestam Holst

Vinnare av Swedish Content Awards 2016:

Kategori: Fordon
Blocketannonsen som blev en viral varumärkeskampanj
Uppdragsgivare: Orio AB
Byrå: Spoon 

Kategori: Bank/Finans/Försäkring
Fråga Nordea Live
Uppdragsgivare: Nordea
Byrå: OTW/DDB Stockholm


Kategori: Resor/Nöjen/Fritid
Garpens Europa – säsong 2
Uppdragsgivare: NordicBet
Byrå: OTW/Isobar

Kategori: Ideellt
Nakna berättelser
Uppdragsgivare: CancerRehabFonden
Byrå: Det

Kategori: Detaljhandel/Snabbrörliga konsumentvaror
Baby Buzz
Uppdragsgivare: SCA/Libero
Byrå: Volontaire

Kategori: Offentlig sektor
Forsvarets årsrapport 2014
Uppdragsgivare: Forsvaret
Byrå: Redink 

Kategori: Industri/Tillverkning/Energi
Impeller Non-Clog Film
Uppdragsgivare: Xylem
Byrå: Spoon

Kategori: Teknik/Telekom/IT
Rinkside 3
Uppdragsgivare: 3
Byrå: Passion Lab

Kategori: Bygg, Entreprenad, Fastigheter
03.30 – Hur sover du om natten?
Uppdragsgivare: Svensk Byggtjänst
Byrå: Det

Kategori: Intresse- och branschorganisationer/Fackförbund
Therese testar teknik
Uppdragsgivare: Teknikföretagen
Byrå: Volontaire 

Kategori: Friskvård och hälsa
Älska att åldras
Uppdragsgivare: Pfizer
Byrå: Spotlight pr

 Kategori: Transport och logistik
PostNord
Uppdragsgivare: PostNord
Byrå: Spoon 

Kategori: Foto/Illustration/Grafik
Scandinavian Traveler maj 2015 – Hit Men
Uppdragsgivare: SAS
Byrå: OTW 

Kategori: Design
Inspire, modenumret
Uppdragsgivare: Iggesund
Byrå: OTW

Kategori: Text
”Tillbaka på Kronan” (Svensk Polis)
Uppdragsgivare & Byrå: Polismyndigheten

Kategori: Rörligt
Vad gafflar ni om?
Uppdragsgivare: IKEA
Byrå: OTW/Åkestam Holst

Kategori: B2C-kommunikation
Vardagspuls
Uppdragsgivare: Arla
Byrå: Brand New Content/Starlings

Kategori: B2B-kommunikation
Hej Digitalt
Uppdragsgivare: Hej Digitalt
Byrå: Brand New Communication

 Kategori: Bästa internkommunikation
IKEA co-workers global
Uppdragsgivare: IKEA Services
Byrå: OTW

För mer information kontakta:
Elisabeth Thörnsten, vd
0708-34 66 30, elisabeth@swedishcontent.se, swedishcontent.se, swedishcontentawards.com

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen producerar content marketing i tryckta och digitala medier, exempelvis webb-tv, webbplatser och kundtidningar. Swedish Content Agencies är arrangör av Swedish Content Awards och Content Day.