Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup tilldelas priset Bästa Branschgärning

Swedish Content Agencies hederspris Bästa Branschgärning går till Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup för deras bok ”Content Marketing för alla”.
Priset delas ut på galan Swedish Content Awards, imorgon på Berns.


arhammar-staunstrup
För andra gången delar branschorganisationen Swedish Content Agencies ut hederspriset Bästa Branschgärning. Priset delas årligen ut till en person, ett team eller en organisation som har verkat för att höja kvalitén och drivit utvecklingen framåt inom området content marketing på den svenska eller nordiska marknaden. Juryn består av Swedish Content Agencies styrelse.

 

I år har de valt att ge priset till Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup som har skrivit boken ”Content marketing för alla”. 

  • Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup har lyckats skriva en bok om content marketing som är lätt att förstå och ger praktiska verktyg för alla. Inte minst hjälper den kommunikationsköparna att bli mer medvetna och kunniga inom området content marketing. Den svenska marknaden behöver en bok som denna, säger Maria Westman, styrelseordförande för Swedish Content Agencies och den som delar ut priset på Swedish Content Awards den 31 maj på Berns.

Vinnarmotivering för priset Bästa Branschgärning:
”För att kunna göra bra content marketing behövs både kunskap och insikter samt metoder och verktyg för det löpande contentarbetet. Insamlingen av kunskap har historiskt sett främst gjorts från internationellt håll, till och med förra året, då en bok dök upp på den svenska marknaden. Den är till för alla, och ger på ett enkelt sätt en helhetsbild av content marketing. Du kan både som beställare och som producent få tips på hur du utvecklar och stärker din content marketing-satsning. Boken har också använts som kurslitteratur. Författarnas mål är att ge fler svenskar en grundkunskap om vad content marketing är, hur man kommer igång, hur man mäter värdet av arbetet och allt där emellan. Och det, plus lite till, har de lyckats med. Bästa Branschgärning är boken ”Content marketing för alla”, skriven av Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup.”

Om författarna:
Joakim Arhammar arbetar som innehållsspecialist på kommunikationsbyrån Springtime och har tio års erfarenhet av content marketing. Han har stor vana av att arbeta både strategiskt och operativt med svenska och globala varumärkens innehåll och sociala medier. Han brinner för att skapa relevant, engagerande och kanalanpassat innehåll. Joakim har tidigare skrivit tre humorböcker. Content marketing för alla är hans första fackbok.

Pontus Staunstrup är digital strateg med fokus på digital marknadsföring, särskilt content marketing. Han arbetar på PostNord som ansvarig för digitalt innehåll och sociala medier. Som konsult hjälper Pontus företag att lyckas bättre med sin content marketing, och föreläser/undervisar i hela Skandinavien inom samma område. På sajten staunstrup.se skriver han mycket om content marketing, digital utveckling, native advertising och sociala medier.

Förra årets pris tilldelades Mindvision som arrangerar konferensen Super Content Marketing.

För mer information kontakta:
Elisabeth Thörnsten
vd, Swedish Content Agencies
Telefon 0708-34 66 30
elisabeth@swedishcontent.se
www.swedishcontent.se
www.swedishcontentawards.com

Joakim Arhammar
076-109 05 44
joakim.arhammar@springtime.nu

Pontus Staunstrup
073-370 38 68
pontus@staunstrup.se

Pressbilder:

  • Boken Content Marketing för alla
  • Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen producerar content marketing i tryckta och digitala medier, exempelvis webb-tv, webbplatser och kundtidningar. Swedish Content Agencies är arrangör av Swedish Content Awards och Content Day.