Madeleine Bäck ny vd för Swedish Content Agencies

Madeleine Bäck, VD Swedish Content Agencies. Foto/pressbild: Johanna Norin

Madeleine Bäck, VD Swedish Content Agencies.
Foto/pressbild: Johanna Norin

Madeleine Bäck tillträder som ny vd för Swedish Content Agencies den 8 januari 2018. Madeleine har en bakgrund som journalist, redaktör, affärsutvecklare och projektledare inom dagspress, magasin och byråvärlden. Hon kommer närmast från en tjänst som vd för Storymark, Direktpress-koncernens contentbyrå. Hon var också under flera år vd för byrån A4.

– Madeleine har gedigen och bred erfarenhet inom branschen. Hon har visat på ambition och har redan flera idéer till utveckling för vårt kommande arbete, säger Maria Westman, ordförande för Swedish Content Agencies.

– Vi ser henne som rätt person att driva branschfrågor vidare, öka affärsnyttan för medlemmarna och kommunikationsköparna. Vi har under detta och föregående år tagit fram och implementerat en ny strategi, där vår huvudinriktning är att vi agerar kunskapsnav inom content marketing och främjar våra medlemmar, kommunikationsköparna och branschen som helhet.

Swedish Content Agencies tillträdande vd Madeleine Bäck vill just se ökat kunskapsutbyte och därmed en vidare utveckling av content marketing-branschen.

– Idag jobbar de flesta av medie- och kommunikationsbranschens bästa berättare och marknadsförare med content marketing. Det är en guldgruva som förtjänar att få ta ännu mer plats. Jag kommer att i första hand att fokusera på att ta fram största möjliga affärsnytta och skapa forum för kunskapsutbyte, säger Madeleine Bäck.

Maria Westman berättar vidare att aktiviteter utifrån Swedish Content Agencies nya strategi är redan igångsatta, som bland andra utveckling av ny webbplats och en seminarieserie tillsammans med IHM Business School. Vi startar också en dialog med skolor kring kompetensutveckling inom området, som nu Madeleine Bäck tar vidare.

– Om content marketing ska vara en framtidsbransch så bör de som utbildas inom kommunikation idag få ta del av den viktigaste kunskapen till att kunna göra bra content marketing, avslutar Madeleine Bäck.

För mer information kontakta:

Maria Westman, ordförande, Swedish Content Agencies
0708-72 02 97, maria.westman@chimneygroup.com
Madeleine Bäck, tillträdande vd, Swedish Content Agencies
073-600 39 87, madeleine.back@storymark.se

Pressbild på Madeleine

Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. Medlemsföretagen jobbar med strategi och produktion av content marketing i tryckta och digitala medier. www.swedishcontent.se