Maria Westman prisas som Årets Ambassadör 2017

2 februari 2018 |

Missionerandet för Content Marketing gav Maria Westman, ordförande i Swedish Content Agencies, priset som Årets Ambassadör av Marknadsföreningen Stockholm. Priset är ett av flera medlemspriser som föreningen delar ut.

 

Maria Westman, ordförande Swedish Content Agencies. Pressbild/Foto: Johanna Norin

Maria Westman, ordförande Swedish Content Agencies.
Pressbild/Foto: Johanna Norin

– Maria gör ett fantastiskt jobb som nätverksledare hos oss och delar alltid generöst med sig av sin passion och gedigna kunskap kring Content Marketing. Hon missionerar på olika sätt, i många kanaler kring Marknadsföreningen Stockholm och hjälper till att sprida ordet om oss. Det är vi oerhört glada för och gör henne till en väl värdig ”Årets Ambassadör” 2017, säger Marie Sommar, vd för Markadsföreningen Stockholm.

Maria Westman, ordförande i Swedish Content Agencies, är glad och överraskad över utmärkelsen. Framför allt, säger hon, är den ett kvitto på att kunskapsspridning är viktigt inom content marketing.

– Det finns fantastiskt mycket kunskap inom branschen, och alla blir vi mycket bättre om vi delar med oss vad vi kan. Det är angeläget att få fortsätta jobba med kunskapsspridningen av content marketing.”

Prisutdelningen skedde 31 januari, vid ett frukostmöte anordnat av Marknadsföreningen Stockholm. Där delades också pris ut för Årets Medlem, Årets Ambassadör, Årets Nätverksledare, årets Nykomling och Årets YES!

Priserna är viktiga, anser Marie Sommar. De belyser hur viktigt det är med nätverk inom marknadskommunikation.

– Ett nätverk består av och är inget utan dess medlemmar, där var och en bidrar med sin värdefulla kompetens & energi. Vi tycker därför det är roligt att årligen kunna uppmärksamma och hylla medlemmar som utmärkt sig lite extra.

Mer information om Årets Medlemspriser från Marknadsföreningen Stockholm hittar du här.