Snabbväxande Flowbox nominerat till startup-pris

15 augusti 2018 |

Flowbox, ett av våra nyaste medlemsföretag, har nominerats i Nordic Startup Awards 2018. Allt är resultatet av lyckad och innovativ content marketing, menar grundare och vd Marcus Carloni.

Grattis till Flowbox, Marcus Carloni. Ni är nominerade till Best Bootstrapped Startup. Dessutom är du som vd och grundare nominerad tilll Founder of the year. Vad betyder det för er?

– Enormt mycket. Vi är tacksamma över att vårt hårda arbete och det vi åstadkommit uppmärksammas. Det är även väldigt roligt att vår hjärtefråga, att hjälpa varumärken att växa med hjälp av autentiskt och levande content, lyfts i ett sådant här sammanhang.

– För mig som grundare är det väldigt hedrande att få nomineringen för Founder of the Year. Det visar att det jag byggt upp gjort avtryck och är betydelsefullt för många, vilket alltid har varit mitt mål.

Vad är du mest stolt över det gångna året?

– Flowbox har vuxit enormt snabbt och vi ser att det finns en stor efterfrågan på våra produkter och tjänster. Det har gjort att vi på kort tid har kunnat utveckla lösningar som gör stora skillnader för företag när det kommer till både kundengagemang- och lojalitet och konkreta resultat.

Om du visionerar, var är Flowbox om ett år?

– Om ett år har vi fördjupat vårt arbete med social content ytterligare. Insamlingen av högkvalitativt användargenererat innehåll fortsätter. Samtidigt vill vi göra Flowbox-plattformen smartare så att vi till exempel med hjälp av data ska kunna säga vilka bilder som troligen kommer att ge högre konvertering. Dessutom vill vi kunna förutspå trender inom content, arbeta mer med influencers och erbjuda våra kunder helhetslösningar med både skapande av content, distribution och anpassade upplägg för att öka lojalitet och reward. På så sätt hjälper vi marknadschefer att ta bättre beslut.

– På Flowbox vill vi också hjälpa våra kunder att skapa långsiktiga kundrelationer med sina kunder. Lifetime value är ett av de viktigaste måtten, vilket är något vi planerar att utveckla ytterligare under det kommande året.

Om du ska ge ett tips till köpare av Content Marketing, vad är det?

– Syftet med all content marketing är att skapa värde och väcka intresse hos målgruppen, som i nästa steg genererar långsiktiga resultat. Det viktigaste när man köper lösningar inom content marketing är att ha en strategi och veta vilka affärsmål man vill uppnå. Syftet är aldrig innehållet i sig, utan resultaten det bidrar till.

 

Om Flowbox

Grundades år: 2016.
Vd: Marcus Carloni.
Antal anställda: 23 anställda.
Content Marketing-nisch: Martech
Omsättning: Växer under 2018 från 6 miljoner till 20 miljoner kronor.
Mer om Flowbox här!