Spoon och The&Partnership prisade på International Content Marketing Awards

28 november 2018 |

Spoon Agency kammade hem fyra fina priser på prestigetävlingen International Content Marketing Awards i London 27 november. Tre brons och ett silver blev det. Guld gick till brittiska benet av The&Partnership.

I våras kom Spoon Norges Kantega-kampanj ”The secret life of developers” tvåa i Swedish Content Awards, kategori IT/Teknik/Telekom. Nu prisas kampanjen igen. Den 27 november blev det brons i International Content Marketing Awards, kategorin Best video – individual. Spoon var den svenska byrå som tog flest priser i tävlingen, fyra totalt. Guld blev det till brittiska benet av medlemsbyrån The&Partnership för samarbete med Toyota.

Här är medlembyråernas priser:

  • Best Automotive: Guld till The&Partnership och Toyota för Toyota AYGO – Go your own way.
  • Best Distribution Strategy : Brons till Spoon och Volvo trucks för A success story.
  • Best Use of Social Media B2B: Brons till Spoon och Volvo trucks för A success story.
  • Best Video – Individual: Brons till Spo on och Kantega för Secret life of developers.
  • Best Video – Series: Silver till Spoon och SOS Alarm för 112 – Don’t forget to remember.

Här är alla vinnarna i CMA-tävlingen:  International Content Marketing Awards,