Så får du ditt bidrag att sticka ut – 3 tips från juryns orförande

27 april 2020 |

Geta Kroon är juryordförande för Swedish Content Awards för andra året i rad, och känner att det både är ett roligt och personligt utvecklande uppdrag.

– Den stora fördelen med en tävling som Swedish Content Awards, förutom att det är roligt med galor där bra insatser belönas, är att branschen utvecklas och nivån höjs. En tävling med tydliga kriterier där innovation, kreativitet och effekt bedöms och belönas bidrar till att utveckla content marketing som kommunikationsdisciplin. Och förstås även de som jobbar med det, både byråer och uppdragsgivare, Slår Geta fast.

Här är Getas råd till dig som ska lämna in bidrag till Swedish Content Awards

  • Ha en kreativ idé som tar hänsyn till både avsändare och mottagare.
  • Skriv tydliga mål som bygger på en strategisk grund.
  • Slarva inte – gör en noggrann och genomtänkt bidragsbeskrivning.

Skicka in ditt bidrag här – och gör det nu! 20 mars stänger tävlingen.