Swedish Content Agencies söker ny vd

7 juli 2020 |

Swedish Content Agencies söker en ny vd efter Sonja Björk Ebert som blir koncept- och strategichef på contentbyrån Birdh.
– Nu behöver vi hitta en ny stark kraft som kan leda en branschförening i utveckling och förändring, säger Jonas Nilsson, nytillträdd ordförande i Swedish Content Agencies.

Swedish Content Agencies startades 1999 och har genom åren bidragit till att utveckla kommunikationsområdet content marketing.

För drygt en månad sedan byttes en stor del av styrelsen ut, samtidigt som föreningens VD också bestämde sig för att byta jobb.

– Det var en ren tillfällighet att så många i styrelsen samt föreningens VD valde att sluta samtidigt. Men nu har vi samlat ett nytt, starkt styrelsegäng med massor av idéer kring hur vår verksamhet kan utvecklas, berättar Jonas Nilsson.

Styrelsen håller precis på att utveckla en ny strategi som ska ligga till grund för föreningens fortsatta arbete. Och här får den nya VD:n en nyckelroll.

– Vi söker en driven ledare som gillar både tradition och förändring. Å ena sidan finns det mycket i föreningen som fungerar bra och är väldigt uppskattat. Å andra sidan måste vi hitta nya sätt för att bygga medlemsnytta, bli ännu fler medlemmar samt bli en röst som både mer högljutt och tydligare lyfter fram alla de värden som vi inom contentbranschen skapar, säger Jonas Nilsson.

Den nya VD:n ska tillträda senast 1 oktober.