Newsletter Full Form

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

* obligatoriskt fält

 


Juryn i Swedish Content Awards 2019

Listan på alla högprofilerade namn i juryn är här.

De som vill stå som vinnare i Swedish Content Awards behöver handla snabbt. 2019 års tävling stänger den 19 mars och därefter är det dags för den namnkunniga juryn att bedöma bidragen. Ordförandeposten i juryn har i år fallit på varumärkes- och kommunikationsstrategen Geta Margareta Kroon.

– Vi är stolta över årets jury, den är extraordinär – vilket fantastiskt gäng! Tillsammans har jurydeltagarna en bred kompetens och erfarenhet, och det kommer att krävas då det är ett stort register av olika kategorier. Vi har fortsatt stort fokus på kreativitet och effekt i de olika branschkategorierna, men därtill så ska ju också flertalet hantverk- och personpriser bedömas i årets Swedish Content Awards, kommenterar Maria Westman, ordförande i Swedish Content Agencies.

De är jury i Swedish Content Awards 2019

Geta Margareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg på Brand Fans

Björn Lorentzi, strategikonsult och vd på Media 720

Fredrik Svedjetun, chefredaktör, Resumé

Fredrik Henriksson, kommunikationschef på Thomas Cook Northern Europe/Ving

Pia Grahn, vd, REGI

Eva Lundström, marknadsdirektör på Scandic

Johanna Snickars, Communications Lead på Ericsson

Katarina Gentzel Sandberg, affärsutvecklare och partner på Gullers Grupp

Johan Ericsson, extern kommunikationschef på Swedbank

Pino Roscigno, Commercial and Brand Director, Stadium

Karin Rosell, Head of Brand and Marketing, eOn

Jenny Fridh, kommunikations- och hållbarhetschef på Synsam Group

Cecilia Steenberg, Head of brand experience and creative hub på Tele2

Rickard Sandett, Head of content nordics på Nordea.

Karin Nyman, kommunikationschef på SAS / Elisabeth von Sydow

Jenny Engström, kommunikationsansvarig på STF Turist

Hanna Björk, grundare av Creative Infusion

Eleonore Säll, Global Marketing Director på GANT

Peder Lingdén, Communications Senior Manager på Grant Thornton

Kerstin Danasten, Head of communication på Addtech

Skicka in bidrag till tävlingen HÄR

Sista dagen att skicka in bidrag är den 16 mars och medlemmar i Swedish Content Agencies har rabatt på tävlingsavgiften. Nomineringsdiplom utfärdas till alla som nomineras av juryn, ett till uppdragsgivaren och ett till byrån. Nomineringar till de kategorier som ingår i årets personer är kostnadsfria. En första- samt andrapristagare utses i varje kategori på prisutdelningen på Swedish Content Awards prisgala den 16 maj 2019. I år arrangeras galan i Eric Ericsonhallen. Mer info på swedishcontentawards.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Mer inom ämnet