Morakniv

Morakniv behövde en strategi för att engagera kvinnliga äventyrare och skapa buzz kring deras varumärke. De ville involvera sina kunder och bygga en tvåvägskommunikation med dem. De behövde även ett lätt sätt att samla in, be om rättigheter och återpublicera deras kunders content.

Tillsammans med Flowbox skapade de en kampanj med hashtagen #kvinnligaäventyrare och fick över 900 UGC-bilder från fans på bara 30 dagar! Kampanjen nominerades till Influencer-priset och till Sveriges Publiceringspris i kategorin ”e-handel”.

Morakniv använde Flowbox för att samla in bilder och återpublicera dem i form av UGC-flöde på deras startsida med bilder på deras knivar, UGC-flöde på kampanjsida med #KvinnligaÄventyrare, Instagram-shop

På endast 6 månader med Flowbox kampanjen Morakniv resultatet: 14,18% CTR (Click-Through Rate), 224 337 unika besökare, 33 068 visningar samt 4 844 CTA-klick.