– Vi har haft många sökanden, vilket självfallet har varit mycket glädjande. Vårt val föll till slut på Michaela Pålsson och vi är väldigt glada över att hon idag börjar som ny vd för Swedish Content Agencies, säger Jonas Nilsson, styrelseordförande för Swedish Content Agencies.
Swedish Content Agencies startades 1999 och har genom åren bidragit till att utveckla kommunikationsområdet content marketing. Innan sommaren fick Swedish Content Agencies en ny styrelse, som de senaste månaderna har jobbat med utveckla en ny strategi som ska ligga till grund för föreningens fortsatta arbete.
– Styrelsen har jobbat intensivt med att ta fram en ny strategi som lanseras och implementeras inom kort. Den blir en plattform för vårt operativa arbete som Michaela nu ansvarar för. Det känns tryggt att Michaela både har en gedigen erfarenhet från andra förbund samt från byråsidan, säger Jonas Nilsson.
Michaela Pålsson börjar som vd för Swedish Content Agencies den 15 september.
– Jag är jätteglad och stolt över att få kliva in som vd för Swedish Content Agencies. Jag ser fram emot att få träffa våra medlemsbyråer och jobba nära styrelsen för att fortsätta utveckla förbundet, säger Michaela Pålsson.
Föreningen anordnar årligen prisutdelningen Swedish Content Awards, då man utser vinnare i 26 kategorier.
– Jag har tidigare jobbat med både Guldägget och med Guldnyckeln och ser verkligen fram emot att få börja jobba med Swedish Content Awards, som är en viktig del i föreningens verksamhet, säger Michaela Pålsson.