Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. Med anledning av undersökningen går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB Sverige, All of Us, Swedish Content Agencies samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen. Totalt deltar 27 länder i studien.
WFA:s arbetsgrupp för mångfald och inkludering tror att en konsekvens av pandemin är att det blivit svårare för många organisationer att prioritera mångfalds- och inkluderingsinsatser. Parallellt visar forskning att många kvinnor har övervägt att lämna marknads- och kommunikationsbranschen. Undersökningen kartlägger bland annat sammansättningen i branschen avseende ålder, kön och etnicitet, hur medarbetare uppfattar mångfald och inkludering på arbetsplatsen, huruvida man känner en känsla av tillhörighet och om man anser att det har skett några framsteg inom dessa områden. Hjälp oss att kartlägga marknads- och kommunikationsbranschen.
Sista dagen att svara på undersökningen är 2 juli.
Skicka gärna denna undersökning vidare i din organisation så att så många som möjligt är med och deltar!
