Swedish Content Agencies är en branschförening för byråer som arbetar med content marketing och redaktionell kommunikation. Vi informerar, utbildar och företräder våra medlemmar. Vi samarbetar med andra branschaktörer, både nationellt och internationellt.
Vi förhandlar och för din talan
Swedish Content Agencies är språkrör och företräder sina medlemmar i frågor gentemot kommunikationsköparna och övriga reklam- och mediebranschen. Vi tar fram avtalsmallar, rekommendationer och checklistor för våra medlemmar.
Vi undersöker
Swedish Content Agencies initierar undersökningar om branschen. Medlemmars omsättning mäts idag kontinuerligt av Institutet för Reklam- och Mediestatistik, (IRM).
Vi informerar
Swedish Content Agencies informerar sina medlemmar kontinuerligt om aktuella frågor och belyser vad som händer i content marketing-branschen – både i Sverige och internationellt.
Vi samarbetar
Vi samarbetar med andra branschaktörer såsom Sveriges Annonsörer och Sveriges Tidskrifter. Swedish Content Agencies är medlem i ICMF, International Content Marketing Forum.
Vi utbildar
Branschorganisationen utbildar sina medlemmar via seminarier, kurser och olika träffar. Vi anordnar även medlemsresor skräddarsydda för organisationens medlemmar.
Aktiviteter
Swedish Content Agencies arrangerar varje år tävlingen Swedish Content Awards (tidigare Guldbladet) som kommit att bli det mest prestigefyllda priset i Sverige när det gäller content marketing. Swedish Content Agencies arrangerar också kontinuerligt frukostseminarier och informationsträffar för sina medlemmar.
Ytterligare medlemsförmåner
Alla medlemmar får dessutom tillgång till juridisk rådgivning, rådgivning om tjänstepensionslösningar samt rabatt på Swedish Content Awards, CMI Awards och Super Content Day.