Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing. År 2000 arrangerades tävlingen för första gången, då under namnet guldbladet.
Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt. Bra content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar flera och bättre affärer. Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies. Alla tävlingsbidrag bedöms av en namnkunnig jury.
Datum att hålla koll på
- Tävlingen öppnar – TBD
- Tävlingen stänger – TBD
- Nomineringarna presenteras – TBD
- Prisutdelning – TBD
Kategorier
Bransch
- Fordon & Transport
- Service & Tjänster
- Sport & Hälsa
- Resor & Nöjen
- Offentlig sektor & Samhällsinformation
- Ideell verksamhet & Intresseorganisationer
- Finans & Försäkring
- Detaljhandel
- Industri & Energi
- IT & Telekom
Hantverk
- Video B2B
- Video B2C
- Podd
- Kundtidning B2B
- Kundtidning B2C
- Sociala Medier
- Reportage
- Internkommunikation
- Infografik
- Native
Specialpriser
- Varumärkesresa
- Effekt och engagemang
- Innovation
Hederspris
- Årets Content