Tävlingsbidragen till Guldbladet ökar

4 april 2014

Guldbladet är tävlingen som belönar de bästa svenska produktionerna inom content marketing. Tävlingen arrangeras av Swedish Content Agencies för 14:e året i rad.

I år har det inkommit 327 bidrag till skillnad från förra årets 309.

– Nästan alla företag jobbar med någon typ av content marketing. I branschens egen tävling Guldbladet lyfts exemplen fram som stärker varumärken, bygger lojalitet och skapar fler affärer, säger Swedish Content Agencies vd Elisabeth Thörnsten.

Guldbladet delar ut priser i 17 olika kategorier, bland annat ”Bästa kundtidning”, ”Bästa formgivning”, ”Bästa effekt” och ”Bästa webbkommunikation”. En nyhet för i år är att hederspriset ”Bästa contentköpare” delas ut.

Årets jury är åtta starka namn inom områdena journalistik, varumärke, formgivning och marknadskommunikation och består av:
Mattias Hansson, vd, Abba the Museum
Tony Henschel, formgivare, T&C Henschel
Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör SVT
Sara Rosengren, docent marknadsföring, Handelshögskolan Stockholm
Fredrik Svedjetun, chefredaktör och ansvarig utgivare, Dagens Media
Camilla Wallander, rektor, Berghs School of Communication
Anna-Clara Welander, affärsområdeschef, Expressen Magasin
Anne Årneby, vd, Rewir

Nomineringarna presenteras i mitten av april och den 15 maj avgörs tävlingen på Berns i Stockholm.

För mer information kontakta:
Elisabeth Thörnsten, vd, Swedish Content Agencies
0708-34 66 30, elisabeth@swedishcontent.se
www.swedishcontent.se, www.guldbladet.se


Swedish Content Agencies organiserar en av de snabbast växande branscherna inom kommunikationssektorn. De 25 medlemsföretagen producerar journalistisk information i tryckta och digitala medier, exempelvis kundtidningar, webb-tv och webbplatser. Swedish Content Agencies är arrangörer av Guldbladet och Content Day.