Långsiktigt är vår målsättning att integrera SwCA:s verksamhet i KOMM:s verksamhet. I och med att vi nu lägger över driften på KOMM
Jonas Nilsson, styrelseordförande på Swedish Content Agencies
Med start idag tar KOMM över driften av verksamheten, som primärt handlar om den årliga tävlingen Swedish Content Awards och seminarierna Content Talks samt löpande kommunikation med föreningens medlemmar.
Vi välkomnar alla Swedish Content Agencies in i KOMM och vi ser fram emot att köra igång Swedish Content Awards redan nu under februari, då vi öppnar tävlingen för bidrag.
Linda Nilsson, vd för KOMM
Swedish Content Agencies startades 1999 och har genom åren bidragit till att utveckla kommunikationsområdet content marketing.
Swedish Content Agencies har en aktiv styrelse som det senaste året har jobbat med att driva föreningen och med att lägga en ny plan för föreningens fortsatta arbete.
Swedish Content Agencies har haft en mycket bra dialog med Linda Nilsson och Helena Westin från KOMM. Styrelsen har kommit fram till att det bästa för medlemmarna, och för branschens utveckling, är att integrera föreningen med KOMM. Detta har även diskuterats med alla medlemsbyråer som håller med. Från januari 2023 ska medlemmarna och verksamheten ha en ny hemvist i KOMM.