
Swedish Content Agencies får ny styrelse
Vid Swedish Content Agencies årsmöte i maj valdes Jonas Nilsson till ny ordförande efter Maria Westman, vd för C by West,

Så får du ditt bidrag att sticka ut
– Den stora fördelen med en tävling som Swedish Content Awards, förutom att det är roligt med galor där bra

5 viktiga takeaways från effektrapporten
1. Börja alltid i affären. Utgå från de verksamhets- eller affärsmål som din organisation eller företag har. Säkerställ sedan att

”Kommunikationsbranschen har fortfarande stora utmaningar”
Sara Rosengren föreläser inom ämnen som effekt och marknadskommunikation. I stället för att koncentrera sig på hur branschen ska nå

”Ansvaret ligger på oss som byråer att bevisa vår egen affärsnytta”
De senaste åren har trenden varit tydlig. Allt fler företag säger sig vilja jobba ännu mer med content i olika

Hur kan vi tydliggöra effekten och affärsvärdet av content marketing?
– Företag som pratar om data är precis som tonåringar som pratar om sex. Alla pratar om det men ingen

Staffan Ekengren är inte rädd för att göra fel
Namn: Staffan Ekengren Arbetar som: Chef för Scania Newsdesk Yrkeskarriär: Journalist inom dagspress och radio, därefter redaktör på Räddningsverket, presschef

6 snabba till Linus Fremin
Vem är Linus Fremin? Jag är journalist i grunden och började min bana på Resumé för över tio år sedan,

Så vill Kajsa Ericson förändra byråvärlden
Vem? Kajsa Ericson Gör? Vice vd på Customersonly, grundare av och styrelseordförande på contentbyrån Starlings samt styrelseledamot i Swedish Content Agencies. Gjort? Jobbat