
Vinnarna i 2019-års Swedish Content Awards
För 19:e året anordnades Swedish Content Awards, den här gången i anrika och vackra Eric Ericssonhallen ute på sommargröna Skeppsholmen.

2019 års nomineringar till Swedish Content Awards
Över 160 bidrag kom in till årets tävling och bland dem har juryn valt ut 90 bidrag som tävlar om att

Politik blir en viktig contentfaktor
“Politiseringen och polariseringen som skär igenom hela samhället påverkar contentbranschen i allt högre grad. Budskap och värden som var helt

Här-och-nu
”En tydlig trend är att innehållet idag konsumeras på plattformar och andra kanaler än på sajt. Det betyder att innehåll

Den upplysta beställaren
”För inte så länge sedan startade kunduppdragen med en genomgång i hur man sätter mål, utvärderar resultat och hittar sina

Dags för agila, skräddarsydda expertteam
“Dagens digitala marknadsföring är komplex och förändras snabbt. Det är svårt för traditionella byråer att konkurrera med små snabbfotade, agila

Vi vill beröra på djupet
“En fortgående trend inom content marketing är ett fortsatt fokus på sådant som ger syfte och mening. Eftersom det finns

Lojalitet mot kunden föder framgång
“Lojala kunder är eftersträvansvärt för de flesta företag, men det kommer att kräva företag som är lojala gentemot sina kunder.

Kundupplevelsen är krävande – men underbar
“Användarbeteendet idag har egenskaper som ”krävande”, ”otålig” och ”nyfiken”. Utav digitaliseringens effekter är det kanske inte så många positiva egenskaper